יובלים אשדוד- מובילים בשבילכם

אודותתאגיד המים והביוב "יובלים אשדוד" הוקם בשנת 2008, על פי חוק תאגידי מים וביוב. 

"יובלים אשדוד" אמון על כלל תשתיות המים והביוב הציבוריות בעיר אשדוד. הנהלת התאגיד וצוות העובדים עמלים בכדי לספק לתושבי אשדוד, את השירותים הטובים ביותר ומשקיעים בכך משאבים אנושיים וכספיים רבים, ואכן "יובלים אשדוד" מהווה דוגמה ליישום מוצלח ומודל מוביל בישראל ובעולם של חוק תאגידי המים והביוב בארבעת המישורים העיקריים של פעילותו: שדרוג והקמת תשתיות, שירות לקוחות מיטבי, שמירה על הסביבה וניהול מצטיין.

הקמת ושדרוג תשתיות: יובלים אשדוד" השקיע מאות מיליוני ₪ בשדרוג והקמת תשתיות מים וביוב בעשרות רחובות בעיר ובשיפוץ והקמת מתקני מים וביוב כך שיהיו המתקדמים והאמינים ביותר. בין המתקנים: תחנות שאיבה לביוב, מאגרי מים, קווי ענק להולכת מים ושפכים ואף שדרוג מהותי של מתקן הטיפול בשפכים (מט"ש). בד בבד התאגיד מוביל גם הקמת תשתיות מים וביוב חדשות בהתאם לתוכניות פיתוח העיר על פי הסכם הגג. כמו כן התאגיד החל בביצוע פרויקט ההתחדשות העירונית ברובעים הוותיקים של העיר במסגרתו יוחלפו וישודרגו תשתיות המים והביוב. סך ההשקעה של התאגיד בתשתיות מיום הקמתו עומד על כמיליארד ₪.

שירות לקוחות: מחלקת שירות הלקוחות של "יובלים אשדוד" פועלת בהתאם לתפיסה של התאגיד אשר הציבה את השירות לתושבים במרכז. במרכז שירות הלקוחות קיימות: עמדות שירות פרונטאלי, יחידת פניות הציבור, והמחלקה הלוגית האחראית על הפקת חשבונות המים. במחלקה פועלת מערכת תקשוב וביקורת חדשנית. בנוסף קיים מוקד טלפוני שנציגיו מעניקים שירות לתושבי העיר.  מערך שירות הלקוחות אף מטמיע כל העת חידושים דיגיטליים וטכנולוגיים, בהם טפסי שמע, חשבון דיגיטלי- המאפשר דיווח אישי לכל לקוח וטפסים דיגיטליים. הקריטריונים על פיהם פועלת מחלקת שירות הלקוחות הינם גבוהים מהקריטריונים שנקבעו על ידי רשות המים וזאת בכדי להעניק לתושבים שירות מיטבי, מקצועי ומהיר.

אודותניהול מצטיין: "יובלים אשדוד" מנוהל באופן מקצועי ומיטבי, דבר הנלמד בתאגידי מים ובחברות מובילות בישראל ואף בעולם. ”יובלים אשדוד“ זוכה לשבחים בביקורות שעורכת רשות המים, הממונה על תאגידי המים בישראל, ורגולטורים נוספים הנוגעים לתחומי פעילות התאגיד ונציגיו אף מעבירים השתלמויות בתחום בארצות מעבר לים. הבסיס לכך הוא ניהול מיטבי  בהווה  עם ראייה אסטרטגית ומעשית אל עבר העתיד. ניהול המצטיין מתבטא בתחומים רבים, בהם: הובלת פיתוח העיר בתשתיות מים וביוב בהתאם לתוכנית הסכם הגג במימון התאגיד, הערכות לפרויקט ההתחדשות העירוני, השקעה רבה בהון האנושי, הטמעת תוכנות ואמצעים טכנולוגים מתקדמים לניהול וכן שקיפות מלאה בניהול.

הגנה על הסביבה: "יובלים אשדוד" מוביל מהפיכה בתחום תשתיות המים והביוב באשדוד בדגש על הגנת הסביבה. כעיר השוכנת על חוף ים ובסמיכות לנחל, ישנה חשיבות רבה מאד להתאמת המערכות לרגישויות הקשורות בכך – תוך הצבת מטרת על בדמות מניעת גלישות ביוב לים ולנחל. לצורך כך בוצעו  פרויקטים מקיפים להגברה משמעותית של אמינות מערכת הולכת השפכים וכן הוטמע שימוש במערכות פיקוח אמינות הניתנות לשליטה ובקרה מרחוק וטכנולוגיות מתקדמות להבטחת האמינות. בין הפרויקטים: התאגיד סיים תכנון ובקרוב יחל בביצוע תכנית אסטרטגית מהפכנית ראשונה בישראל שבסיומה יהיו בעיר שישה קווי סניקה מרכזיים אשר בהם יעברו כל שפכי העיר אל המכון לטיפול בשפכים (מט"ש) לעומת קו אחד בעבר, מערכת זו מבטיחה צמצום ניכר של גלישות ביוב, ובכלל זה מניעת סכנה של גלישת ביוב לנחל או לים. כמו כן בוצע שדרוג ושיקום של תחנות השאיבה לביוב, הותקנו מערכות בקרה 24/07 לניטור השפכים ובדיקת איכות המים, הוטמעו מערכת GIS (מידע גאוגרפי) ומערכת בקרה - מהמתקדמות בישראל בכל תחנות שאיבת המים והביוב הכוללת מצלמות וחיישנים המדווחים ישירות על כל חריגה.

אנו, ב“יובלים אשדוד,“ מתחייבים כי לא נקפא על השמרים ונמשיך בשדרוג ופיתוח התשתיות העצום, הניהול המצטיין, שירות הלקוחות המיטבי וההגנה על הסביבה - על מנת שתושבי אשדוד יוסיפו ליהנות ממשק המים והביוב המוביל בישראל.