שאלות ותשובות נפוצות -מערכת מדי מים לקריאה מרחוק (קר"מ)
מערכת זו היא למעשה מערכת של רכיבים טכנולוגיים דיגיטליים המסייעים לנהל את תשתיות המים באופן מיטבי. מערכת זו מהווה פתרון טכנולוגי חדשני ומדויק למדידה, פיקוח וניהול של צריכת המים בזמן אמת. פתרון זה מאפשר ל"יובלים אשדוד" לשפר את השירות לתושב ולחסוך עבורו בכסף ובזמן באמצעות גילוי מהיר של תקלות ודליפות באופן מהיר. המערכת מורכבת ממדי מים חכמים המותקנים אצל הצרכנים, ומתקנים הפזורים בעיר שתפקידם ללקט את האותות מהמדים ולהעבירם למערכת המחשוב והבקרה המרכזית של "יובלים אשדוד". ההחלפה למד מים חכם אינה מצריכה בדרך כלל נוכחות פיזית של הצרכן. ההחלפה נעשית על ידי אנשי מקצוע מטעם התאגיד. החלפת מדי המים והטמעת המערכות הממוחשבות המתקדמות, הנה אתגר משמעותי ועל כן נעשית בשלבים- בתכנית מוסדרת לחמש שנים שתחל ברובע י"ב, בחלק הדרומי של רובע הסיטי ובאזור התעשייה. מכתבי עדכון יחולקו מראש בתיבות הדואר של הצרכנים/ הבניינים בהם מתוכננת החלפה. מערכת הקריאה מרחוק מזהה חריגות משמעותיות בצריכת מים. עם זיהוי צריכה חריגה שכזו, המערכת מנפיקה התראה לתושבים באמצעות מסרון. באחריות הצרכנים לבדוק האם מקור החריגה ידוע להם או שלא ואז מומלץ להם לבדוק חשש לנזילה. יודגש כי "יובלים אשדוד" אמון על תשתיות המים והביוב הציבוריות בעיר, ואינו רשאי לבצע בדיקות נזילה יזומות בנכסים פרטיים ו/או לתקן נזילות שכאלו. באם התגלתה נזילה על ידי התושב, יש לתקן אותה בהקדם, ולהציג קבלות בדבר התיקון בפני התאגיד. התאגיד יזכה את התושב כספית, בהתאם לקבוע בהוראות הדין. מדי המים כשרים לשימוש בימי שבת וחג ללא חשש. לשירותכם אישורי הכשרות. מד הקר"מ מאפשר קבלת התראות בזמן אמת של דליפה, חריגות צריכה וחבלה. ההתראה מגיעה למערכת בקרה ושליטה של התאגיד ומשם אל הצרכן (אחריות הצרכן לוודא שפרטיו נכונים בתאגיד). ההתראות מתקבלות בכל שעה ובכל יום מימות השבוע. יוצא מהכלל הוא מד הכרמל בכשרות "גלאט", שאומנם סופר את הצריכה הפרטית בשבת ומועדים באופן סדיר, אך מפסיק את פעילותו החשמלית, ולכן אינו מוציא התראות במועדים אלו. בנוסף, צרכן שמותקן אצלו מד קר"מ, יכול באמצעות הורדה ורישום לאפליקציה לקבל ישירות לנייד את הקריאות וההתראות של מד המים שברשותו. החלפת מד המים הישן למד מים חכם הינה ללא עלות כלל. התקנת מד מים חכם בנכס בו לא היה מד מים קודם לכן כרוכה בעלות- בהתאם לחוק. התאגיד יודיע לצרכנים להם יוחלף המד- במכתב ו/או מסרון ובחשבון המים. מערכת הקריאה מרחוק על כל חלקיה עומדת בכל התקנים, ופועלת בכפוף לכל האישורים הנדרשים לרבות אישורי מכון התקנים ורשות המים לגבי טיב המוצר ואיכות המדידה, ואישורי המשרד להגנת הסביבה לגבי פטור מהיתר קרינה. מידע נרחב על המערכת – לשירותכם נמצא גם באתר חברת "ארד", יצרנית המדים בכתובת: https://arad.co.il/he/ למידע נוסף ושאלות ניתן לפנות למוקד שירות הלקוחות של "יובלים אשדוד" טלפון: 1-800-800-566 דוא"ל: toshav@yuvallim.co.il יובלים אשדוד קוראים שקוף
מהי מערכת קריאה מרחוק של מדי מים?
מהן היתרונות של המערכת?
האם עלי להיות נוכח בהחלפת מד המים?
מתי יוחלף מד המים שלי למד מים חכם?
כיצד ומתי יקבל הצרכן עדכון לגבי צריכה גבוהה?
האם מדי המים כשרים?
האם מתקבלות התראות מידיות על צריכה חריגה?
האם החלפת מד המים כרוכה בתשלום?
כיצד תימסר הודעה על החלפת המד למד חכם?
האם המערכת ומדי המים החכמים עומדים בכל התקנים?